Irland del 1.

Så...förra torsdagen efetr alderles för få timmars sömn (efter p3 session) satte jag mig med 22 andra folkmusiker från v-dala spelmanslag på ett flyg mot Dublin.

Martin hade fått boka ett extra säta till sin gitarr (som officiellt var en cello..)

När vi kom fram så småregnade det såklart och bussbolaget vi skulle åka med fick en chock av att se oss alla, men vi fick plats tillslut.

fina Sebbe som resesällskap<3

Typ 4h senare var vi i Cork och mötte upp Elin som är på utbytes-år där

Här har vi Hostelet vi bodde på

Galet trångt med 4 våningssänger i ett dubbelrum...Jag och Tilda sov bakom dörren.

Oliver Plunket bar, stout och fish and chips<3

På besök i Elins pyttestudentrum...

På kvällen var det Swerish session på en bar, det var vi och kanske 5  irländare men det var så fiunt så fint. Folk drack appelsinöl och var otroligt öppensinnad åt att vi fyllde hala baren med musik -helt annat än om man skulle sätta sig på någon bar här i Sverige.

På morgonen blev det engelsk toast-frukost...

sedan gick vi en runda på stan, in i en pippi-godisaffär

Vidare in i the English market där de även hade en vintagebutik med en massa fina saker

JAg, Sevbe och Viktoria besökte även en mörk gotisk kyrka, allt innuti var i brunlakerat trä, även änglarna -såg ganska så hotfullt ut.

Sedan tog vi bussen ut på landet för att gå en stund...det visade sig bli hela dagen. Inte världens bästa idé i finjackan ocj finskorna..menmen.

vi fick med oss en hund som visade vägen

träffade på en sagohäst<3

Studerade tidvattnet

Vi vade at dela upp oss och sedan gick det litet över styr, vi ville komma till havet och började vandra ut på åkrarna...

Hungern satte in så vi tog en paus, varken jag eller Viktoria hade med sig mat men vi fick smaka av pojkana och tur var väl det:)

Mums med brtöst och 6 olika sortes ostar<3

sedan beslutade vi oss för att dela på oss, jag föjd eemd dem som gick tillbaka mot staden. Ongrara de tlitet nu efetrosm att resten kom till supercoola och dramatiska klippkanter som träfafde havet långt nere. Menmen...

Vi vandrade istället genom taggbuskar, kulkul!
MEn tillslut kom vi till Kingsale, den miljöserifierade staden, och OJ så vacker det var. Solen, båtarna och staden<3

Vi vilade oss en halvtimme på ett café innan vi tog bussen tillbaka hem. Värd dag<3